Uusi kanavamme HitMix sai ekat tulokset, emmekä voisi olla iloisempia

Uusi kanavamme HitMix sai ekat tulokset, emmekä voisi olla iloisempia

Syyskuun puolivälissä toimme radiokenttään yhdessä kumppanimme Mediatakojien kanssa uuden radiokanavan, HitMixin. Uuden kanavan lanseeraaminen on aina pitkä ja mielenkiintoinen prosessi. Tätäkin kanavaa varten testasimme kuusi erilaista formaattia, joista yksi oli markkinatutkimuksessamme selvä ykkönen: Uudesta kanavasta tuli rytmistä hittimusaa 1990-luvulta tähän päivään asti soittava HitMix.

Monen radioihmisen mielestä tällainen kanava, joka nojaa todella vahvasti nimenomaan ysäriin, oli liian rohkea ratkaisu, mutta onneksi uskalsimme. Jo ensi askeleet tuntuivat erityisiltä. Vastaanotto palautteen muodossa kuuntelijoilta oli ennennäkemätön, ja nyt viimein meillä on ensimmäiset viralliset 3kk KRT-tutkimustulokset!

Ja nyt voidaan todeta, että HitMixin alku on kerta kaikkiaan upea! Ei voi muuta sanoa! Kanava on ampaissut kuuntelijamäärässä LOOPin, NRJ:n ja Kissin tasolle. Kuunteluajat ovat hyvin pitkiä, ja esim. 15-34 –vuotiaissa HitMix on jo Suomen 4. kuunnelluin kaupallinen kanava minuuteissa mitattuna. KRT 3kk 11-1/2018 kertoo seuraavaa HitMixistä

·         HitMixin 9+ viikkotavoittavuus on nyt 239 000, kaupallinen kuunteluosuus 2,3 %.

·         25-44 –vuotiaista HitMix tavoittaa viikon aikana 8,8 % ja saa 4,1 % osuuden heidän kaupallisten kanavien kuuntelustaan

·         15-34 –vuotiaista HitMix tavoittaa vastaavasti 8,7 % ja saa 5,3 % osuuden kaupallisten kanavien kuuntelusta

Todellakin siis upea alku ja hieno markkinoille saapuminen. Odotamme kasvun myös jatkuvan, sillä kumppanimme Mediatakojat haki, ja sai, HitMixille lisää toimilupia, joiden turvin kanava laajenee mm. Ouluun, Lahteen ja Vaasaan.

Laita tästä Haddaway soimaan! 

Mainostajan 3 parasta tapaa hyötyä podcastien suosiosta

Mainostajan 3 parasta tapaa hyötyä podcastien suosiosta

Jo 16% amerikkalaisista omistaa älykaiuttimen

Jo 16% amerikkalaisista omistaa älykaiuttimen