Kuukauden audiomainos, lokakuu 2018

Kuukauden audiomainos, lokakuu 2018

On taas se aika kuukaudesta. Eli aika nostaa jalustalle hyvää audiomainontaa. Tämän kuukausittaisen konseptin takia tulee kuunneltua mainontaa vielä herkemmällä korvalla, ja on ilahduttavaa huomata, että laulettua mainontaa olen kuullut viime aikoina entistä enemmän.

Laulettu mainos nousee aina esiin edukseen, oli se sitten huono tai hyvä, sillä niitä tehdään vähemmän ja siksi ne nousevat muiden mainosten joukosta esiin. Eli voidaan jopa sanoa, että kun päätät tehdä lauletun mainoksen, huomioarvo nousee jo pelkästään sillä päätöksellä. Jos se on vielä hauskan leikkisä ja humoristinen, se jää varmasti päähän kummittelemaan.

Täyden kympin saat lauletusta mainoksestasi, kun siinä on kaiken edellisen lisäksi vielä hokema. Valitse hokemaksi se viesti, jonka haluat viedä kuluttajan päähän. Se nimittäin jää sinne korvamadoksi koko päiväksi - ehkä jopa useammaksi.

Tällainen mainos kuulostaa esimerkiksi tältä:

Kuukauden audiomainos on Keskon Citymarketin “Kalakaverit”. Tämän spotin kuultuani, en voi enää ostaa kalaani muualta. Pää sanoo niin. Jatkuvasti.

Valitsemme siis joka kuukausi mielestämme parhaan audiomainoksen. Raatimme puheenjohtajana toimin minä (Head of audio production), ja raadin muina jäseninä ovat Kasper Kahila (Head of radio), Jussi Suvanto (Johtaja), Johannes Saukko (Sisältöjohtaja), äänituottajat Kimmo Saarelainen ja Ari Tuukkanen sekä kampanjasuunnittelijat Annika Isaksson ja Matias Dravantti. Lisäksi mukana on myös liuta muita vaihtuvia Nelonen Median perheenjäseniä ja –persoonia. Aika iso posse.

Musiikin syklisyydestä ja hittiradioformaateista

Musiikin syklisyydestä ja hittiradioformaateista

Hyvä markkinointi rakentuu persoonista

Hyvä markkinointi rakentuu persoonista