Ennustuksia audion merkittävyyden kasvusta Campaign-lehdessä

Ennustuksia audion merkittävyyden kasvusta Campaign-lehdessä

Englantilainen markkinointi- ja media-alan lehti Campaign julkaisi mielenkiintoisen artikkelin audion kasvavasta voimasta kuluttajien arjessa ja mainostajien markkinointibudjetissa. Koko artikkeli kannattaa lukea Campaignin-sivuilta.  Nostan tähän parit pointit esiin tuosta ansiokkaasta artikkelista.

·         Audio on ainoa sisältö, jota voit kuluttaa niin, että voit samalla tehdä muutakin. Tämä on erittäin tärkeä pointti ja tulee kasvattamaan audion merkittävyyttä samaa tahtia sen kanssa, kun kulutustottumukset, eli sisältöjen kuluttaminen älypuhelin + kuulokkeet –yhdistelmällä kasvaa. Muista, että voit sulkea silmäsi, muttet korviasi!

·         Tulemme ohjaamaan laitteitamme kasvavassa määrin äänellä, joten äänen valta ja äänen kulutus kasvaa myös sitä kautta. Ennustetaan, että tänä vuonna esimerkiksi Amzonin Echo –laite löytyy Englannissa jo 40% kotitalouksia. Meilläkin se yleistyisi varmasti kovaa tahtia, koska maksaakin vain sen satasen, mutta vielä siitä ei vaan ole saatavilla suomenkielistä versiota. Sitä odotellessa…

·         Autot ovat toinen paikka, joissa ääniohjaus ja audiosisältöjen kuluttaminen on valtaisassa kasvussa. Uusiin autoihin valitaan kasvavalla tahdilla älykkäitä media-alustoja, kuten Applen Carplayta tai Googlen Android Autoa. Vähintäänkin luurin saa kaikissa uusissa autoissa kiinni äänilaitteeseen Bluetoothilla tai audio input –piuhalla. Tämä monipuolistaa sisällön käyttömahdollisuuksia ja kuluttajan hallintaa. Audio onkon jo nyt ainoa media, joka seuraa meitä päivän läpi, heräämisestä nukkumiseen saakka.

·         Audiomainonta on jo pitkään ollut hyvin kustannustehokasta ja nyt kun sekaan saadaan lisää dataa ja kuluttajatunnistamista, kuten meidän Suplan kirjautumisominaisuuksien kautta saadaan, niin tämän merkittävyys kasvaa entisestään.

·         Audiomainonnassa ei ole käytännössä lainkaan huijaamisen mahdollisuutta. Mainostaja maksaa vain kuunnelluista mainoksista, eikä mikään robotti voi käydä naputtelemassa mainontaan käynnistyksiä. Hyvä asia huomioida tänä päivänä.

Koko artikkeli löytyy tästä: https://www.campaignlive.co.uk/article/will-audio-kill-video-star-2018-competition-hotting/1456594#2u10PKM0OkG1ee2D.99

Muutenkin tuo Campaign on hyvä media seurata kaikille alan ihmisille.

Kädet ilmaan - Loop saa uuden taajuuden Raumalle

Kädet ilmaan - Loop saa uuden taajuuden Raumalle

90-luku on täällä taas

90-luku on täällä taas