Podcast-kulutuksen kasvu jatkuu USA:ssa

Podcast-kulutuksen kasvu jatkuu USA:ssa

Edison Researchin ja Triton Digitalin vuotuinen Infinite Dial –tutkimus kertoo että 44% amerikkalaisista on kuunnellut edes joskus podcasteja. Kun prosentit käännetään nuppiluvuksi, puhutaan 124 miljoonasta (12+) amerikkalaisesta. Vuosi sitten prossa oli 40, edellisvuotena 36, joten voidaan puhua tasaisesta kasvusta.

Tammi-helmikuussa teetetty kysely osoittaa, että lähes 50 miljoonaa amerikkalaista kuuntelee podcasteja viikoittain. Näistä jokainen kuluttaa keskimäärin seitsemän eri sisältöä viikossa. Kuukausitasolla kuluttajia on jo 73 miljoonaa.

infinite-dial-2018-40-1024.jpg

70%:a podcasteista kulutetaan älypuhelimella. Kulutus tapahtuu pääosin kotosalla (49%), autokuuntelu raapii 22%:n osuuden. Tutkimuksen mukaan autoissa tapahtuvan audion kulutuksessa FM-radion ja oman digimusan kuuntelu pysyvät tänä vuonna viime vuoden tasolla. CD putoaa ja isoimmat nousut ajankäytössä nappaavat nettiradio ja podcastit.

Ylipäätään podcastien suurin kuluttajaryhmä on 25-54 –vuotiaat. Nopeinta kasvu on 12-24-vuotiassa ja naiskuuntelijoissa.

Koko tutkimus löytyy täältä: http://www.edisonresearch.com/infinite-dial-2018/

Markkinointipäällikkö haussa

Markkinointipäällikkö haussa

Rock-risteilyt loivat pohjan kasvavalle tapahtumatoiminnalle

Rock-risteilyt loivat pohjan kasvavalle tapahtumatoiminnalle