Torille: Radio Suomipop palasi kaupallisten radioiden tavoittavimmaksi!

Torille: Radio Suomipop palasi kaupallisten radioiden tavoittavimmaksi!

Tuoreimmat Finnpanelin Kansallisen Radiotutkimuksen tulokset julkaistiin tiistaina, ja ne käänsivät kaupallisten isoimman kanavan taistelun jälleen Radio Suomipopin eduksi. Suompop ja Radio Nova ovat käyneet tiukkaa taistoa isoimman kanavan tittelistä, mutta tuoreimmat mittaukset kertovat siis Suomipopin olevan tavoittavin kaupallinen radiokanava. Onko siistiä? No onhan se!

Suomipopin viikkotavoittavuus oli helmi-huhtikuussa keskimäärin 1 179 000, kun Novaa kuunteli 1 161 000 suomalaista (9+ KRT 2-4/2018). Ero ei toki ole vielä suuren suuri 9+ -kohderyhmässä, mutta Suomipopin pääkohderyhmässä 25-44-vuotiaat asetelma onkin sitten aivan selvä. 25-44 –vuotiaista Suomipopia kuuntelee viikon aikana 37,7 % (Nova 25,7 %) ja Suomipop saa 24,9 % osuuden heidän kaupallisesta kuuntelustaan (Nova 17,0 %).

Nelosen ja Bauer Median välinen taistelu jatkuu tiiviinä kokonaisportfolion osalta, ja tuoreimmat tulokset vahvistavat asetelmaa, jossa Nelonen Median kanavakokonaisuus on selvästi kuunnellumpi alle 55- ja Bauer taas yli 55 –vuotiaissa.

Menestys ei toki tarkoita sitä, ettemmekö jatkuvasti tekisi valtavasti töitä kuulijalukujemme kasvattamiseen niissä oikeissa kohderyhmissä. Päinvastoin. Peli on meille aina päällä, ja siksi esimerkiksi nyt tällä viikolla on tehty Suomipopin taajuuksilla uutta hienoa konseptia ”Valittu” yhdessä kanavan  kuuntelijoiden kanssa. Tuosta konseptista kannattaa lukea aiemmasta postauksestani lisää.

Miten kesähitti syntyy?

Miten kesähitti syntyy?

Some sydän radio = Suomipopin Valittu

Some sydän radio = Suomipopin Valittu