Radiomainonnassa reilusti imua

Radiomainonnassa reilusti imua

Radio on tällä hetkellä Iso-Britannian eniten kasvava media, mitattuna mainosrahalla. Paikallisen alan edunvalvontajärjestön Radiocentren johtaja Siobhan Kenny arvioi, että mainostajat ovat tunnistaneet radiomainonnan todellisen tehon ja sijoittavat mainospuntiaan sen mukaan. Koko juttu luettavissa Radiocentren sivuilla.

Suomessa taas tehtiin kesäkuussa radion ennätyskuukausi, kun kasvua edelliseen vuoteen tuli 17%. Kumulatiivisesti radiomainonnan määrä on Suomessa tänä vuonna 4,4% edellisvuotta edellä.

Mitä ihmettä on tapahtunut? Radionhan piti kuolla pois jo aikapäiviä sitten? Radiollahan ei pitänyt olla mitään mahdollisuuksia kamppailla muita mediaryhmiä vastaan?

No, ainakin se on tapahtunut, että radion kuuntelijamäärät ovat pysyneet vahvoina ja kuuntelijat uskollisina. Uudet tavat kuunnella sisältöjä ovat isossa kuvassa kasvattaneet kokonaiskuuntelua, eivät tappaneet radiota. Se tarkoittaa, että sisältöjä kulutetaan korvilla koko ajan enemmän. Kaikenlaisia sisältöjä. Ja todellinen pamaus tulee olemaan se, kun älykaiuttimet saavat kyvykkyyden suomenkieleen. Seuratkaapa vaan, se tulee räjäyttämään sisältöjen määrän ja korvilla kulutettavan viihteen ja tiedon roolin ihmisten arjessa.

Kesäkuu oli siis radiolle Suomessa erinomainen, ja kun pian saadaan heinäkuun tiedot, oletan saman trendin jatkuvan. Jos haluat kuulla enemmän mainosmahdollisuuksista radiossa lue lisää mediasivuiltamme ja ota yhteyttä!

10 ohjetta onnistuneen podcastin tekemiseen

10 ohjetta onnistuneen podcastin tekemiseen

Mitä Instagramissa tapahtuu juuri nyt?

Mitä Instagramissa tapahtuu juuri nyt?