Nelosen radiot jyräävät alle 55-vuotiaissa, HitMix rikkoo ennätyksiään

Nelosen radiot jyräävät alle 55-vuotiaissa, HitMix rikkoo ennätyksiään

Pakko se on välillä omaakin häntää nostaa, koska eihän tässä nyt kovin huonosti mene. Juuri valmistuneet Finnpanelin tuoreet radion KRT-kuuntelijatutkimuksen tulokset kertovat, että Nelosen radiokanavilla (Suomipop, Rock, Aalto, Loop, HitMix ja Helmiradio) on yliote alle 55 –v. kohderyhmissä 25-44-vuotiaat, ja 25-54-vuotiaat. Trendimme on myös positiivinen, sillä kuuntelijamäärämme on nyt suurempi kuin kertaakaan aikaisemmin tänä vuonna.

Muutamia nostoja tuoreista (KRT 3KK 6-8/2018) kuuntelijaluvuista:

  • NM on siis selkeä markkinajohtaja alle 55-v. –kohderyhmissä.

  • 25-44 -vuotiaissa NM viikkotavoittavuus on 64,2 % ja kaupallinen kuunteluosuus 52,6 %, 25-54 –vuotiaissa lukemat ovat 62,2 % ja 43,8 %

  • Radio Suomipop jatkaa kohderyhmänsä selkeänä ykköskanavana. 25-44-v. viikkotavoittavuus 35,7 % (Nova 26,9 %, Rock 26,4 %), kaupallinen kuunteluosuus 19,9 % (Nova 17,6 %, Rock 18,7 %).

Ja vaikka Hesarin artikkelissa väitettiin, että uudet kanavalanseeraukset eivät ole onnistuneet, niin rohkenisin olla eri mieltä uuden radiomme HitMixin kohdalla. Kanava ei ole vielä vuottakaan, ja sen kuuluvuusalue on huomattavasti kilpailijoitaan pienempi. Silti se kasvaa koko ajan ja tekee uusia ennätyksiään! HitMix on nyt jo neljänneksi kuunnelluin kaupallinen radiokanava kohderyhmässä 25-44. Edellä siis ainoastaan Suomipop, Rock ja Nova. En muista vastaavaa lanseerausta vuosikausiin nähneeni (jos koskaan?), joten väite lanseerausten epäonnistumisesta on kyllä tämän kanavan kohdalla täyttä tuubenstenderiä.

Miten kaupallinen radio voi reagoida uuteen musiikkiin?

Miten kaupallinen radio voi reagoida uuteen musiikkiin?

10 tärppiä Suplan syksystä

10 tärppiä Suplan syksystä