Kauden audiomainos, syksy 2019

Kauden audiomainos, syksy 2019

Tämän kauden audiomainos analysoidaan nyt juurta jaksaen.

Juuri saamamme tiedon mukaan, mainoksen tarkoituksena on tuoda juurevasti esille, että Pågenin leivät on leivottu taikinajuureen, joka on juuri niiden pehmeyden salaisuus. Pehmeys ja tuoreus ovat juuri niitä asioita, joita ihmiset leivässä arvostavat, eikä tämä juurikaan yllätä. Jos vielä mainitsen sanan “juuri”, niin se on juuri ja juuri siinä hilkulla, että se alkaa ärsyttämään. Toisaalta, jos tämän tekstin lukisi yksi Suomen etevämpiä ja nokkelampia näyttelijöitä, ja vieläpä hauskasti puhevialla höystettynä, tulisi siitä hauskaa ja mieleenpainuvaa. Loppuun voisi vielä laittaa lyhyen laulun samasta asiasta, niin ei varmasti mene viesti ohi keneltäkään. Ja nyt se on ihan datalla todistettukin. Kantar tutki, että 30 sekunnin mainoksesta ihmiselle jää noin viisi prosenttia mieleen. Mieti siis tarkkaan, kun kirjoitat seuraavaa spottiasi. 

Tämän kauden audiomainos -titteli menee Pågenille. Se on juurikin näin.

Valitsemme kausittain mielestämme mielenkiintoisen audiomainoksen. Raatimme puheenjohtajana toimii Renny Järvinen (Head of sound production) ja muina jäseninä ovat Kasper Kahila (Head of radio), Jussi Suvanto (Johtaja), Johannes Saukko (Sisältöjohtaja) sekä äänituottajat Kimmo Saarelainen ja Ari Tuukkanen.




Kuukauden audiomainos, huhtikuu 2019

Kuukauden audiomainos, huhtikuu 2019